Introduction Part 2

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Hai gais. Tak yah nak intro panjang². Kita sambung je coretan kita semalam yang terputus gara² battery laptop aku habis. Dipendekkan cerita, pagi tu aku dah cas. Ahuahuahu, battery pun dah penuh. Aku pulak tertinggalkannya gara² rushing nak balik kampung. Tak ke hanet cam tu? (daerah kite orang green zone tau, takde PKPB so bolehlah balik kampung). So dipendekkan lagi cerita, aku pun update guna apa yang ada which is handphone yang membuatkan aku rasa cam claustropobia je sebab dalam laptop luas je. Bila dekat handphone kecik² je space. Rasa cam type banyak tapi bila preview seciput je satu perenggan 🤣🤣 Lagi satu aku kalau buat blogpost memang noob. Nak kena justify cam assignment, alih² kat handphone takde pulak. Dah tambah satu lagi kerja nak edit dalam laptop nanti 🙄🙄 Eh, terpanjang pulak intro aku ni.

Kita pendekkan cerita. Biar aku perkenalkan diri aku dulu. Sebenarnya aku belum sedia lagi nak reveal macam² tentang diri aku. So korang anggap jelah Mummy MM tu nama sebenar aku. Aku bekerja sebagai penjawat awam di Sarawak, jadi guru je. Pun begitu aku bersyukur sebab dapat kerja sebagai guru. Dengan kerja nilah aku sara diri aku, keluarga kecik aku, mak bapak aku, adik aku yang masih belajar. Terima kasih kerajaan Malaysia sebab sudi bagi peluang kepada aku untuk bekerja 😅😅 Pun begitu, aku tak minat sangat nak share life aku sebagai seorang guru sebab banyak yang dah share life seorang guru. Takde yang best sangat pun tentang life aku sebagai seorang guru. Biasa² je bahkan ada yang lebih adventurous (betul ke ejaan ni?) cam Cikgu Fadhli, Cikgu Emmet, Cikgu Nazmi sampaikan aku rasa life junior aku yang posting kat P3 tu lagi best daripada life aku.

Jadi, ape yang aku nak kongsikan? Let me tell you. Minat aku lebih kepada mak² gitu. Kira cam membawanglah. Cam ne nak urus keluarga? Cam ne nak urus anak²? Cam ne nak deko rumah? Cam ne nak berjimat? Produk ape murah tapi berpatutan? Korang suka collect ape bila masok fasa mak² ni? Hari ni aku buat ape? Hari ni aku shopping apa? Review itu ini. Haa, itu aku. Itu aku suka. Nampak macam nothing kan? Terpulanglah. Aku tulis blog bukan nak raih follower or view. Follow button pun aku tak buboh. Nak baca, type je 'catatan mummy mm' Aku sekadar nak menulis je. Sebab bosan, tu je. Aku duduk sorang² kat rumah. PJJ dengan suami. Jaga anak². Nak lepak rumah jiran sebelah segan pulak sebab nak kena angkut anak². Tak buat pa² cam takde life. Better aku berblogging. Kira cam tulah niat aku sebenarnya. Jadi sudi²lah melepak bersama aku. Kita borak guna komen.

No comments: